sobota 18. dubna 2020

Židovské blues

Všude jsem slyšel nadávky
Kvůli svému původu, všude jen nadávky
Že prý my jsme bohatí a jiní žijou na dávky

Nejdřív nás zavřeli do gheta
Do toho smradlavého gheta
Kde jsme měli trávit svá nejlepší léta

Ale to pro ně nebylo dost
Nakonec to pro ně nebylo dost
A udělali si jinak radost

Po jedné listopadové noci
Té hrůzné křištálové noci
Se antisemitismus dostal k moci

Dlouho jsme se schovávali
Naši přátelé nás schovávali
A pocit bezpečí nám dodávali

Ale pak Němci chytli maminku
Chytli nás oba, mě i maminku
A poslali nás v Treblinku

Říkali mi "neboj, budeš volnej
Práce osvobozuje, budeš volnej"
Já si však pomyslel jen "oj vej!"

Na kolejích mě oddělili od mámy
Když mě na kolejích oddělili od mámy
Doufal jsem, že to nejhorší je za námi

Druhý den večer padal sníh
Padal z nebe černý sníh
A od SS-manů byl slyšet smích

Já chytal ten černý sníh do rukou
Ten černý popel chytal jsem do rukou
A naposled se loučil se svou maminkou

V táboře je hlad a práce
Strach, bída, hlad a práce
A zítra cesta do B-žího paláce

Prach jsi a v prach se obrátíš
Jaký palác, vždyť prach jsi a v prach se obrátíš
A tak se ke všemu Izraelskému lidu navrátíš

Žádné komentáře:

Okomentovat