čtvrtek 16. července 2020

Hořká voda prokletí

Rok: několik stovek před naším letopočtem
Místo: Sinajská poušť

,,Milko, ty mě podvádíš, přiznej to!" křičel Benjamin na svou ženu.
,,Jak bych mohla, Bene? Co si to o mě myslíš?!"
,,Já ti nevěřím. Jestli jsi čistá, dokaž svou nevinu."
Dokázat nevinu je mnohem těžší než dokázat vinu. Jak mohu dokázat něco, co jsem neudělala? Pomyslela si Milka a svému muži odpověděla: ,,Jak mám dokázat svou nevinu?"
Benjamin to však věděl přesně: ,,Pojďme ke knězi, ať Nejvyšší rozhodne o tvé vině nebo nevině."


Milka neměla na výběr. V této době co řekl muž, to platilo. Benjamin nabral do misky trochu mouky, aby to jako obětní dar přinesl knězi, a šli.
,,Mám podezření, že mě má žena Milka podvádí."
,,Pojďte do stanu," vyzval je kněz. Benjamin i Milka vešli a kněz pokračoval: ,,Máš mouku?"
Benjamin podal knězi misku s moukou.
,,Ženo, poď sem," přizval ji k sobě.
Milka šla trochu ostýchavě ke knězi. Ten si vzal jinou misku, do které dal vodu. Pak sebral trochu prachu ze země a hodil to do vody v misce.
,,Rozpusť si vlasy."
Milka si sundala šátek a rozpustila si vlasy. Kněz jí dal do rukou misku s moukou a pokračoval: ,,Jestliže se s tebou nikdo nestýkal a ty ses nedostala na scestí a neposkvrnila ses před svým mužem, buď nedotčena touto hořkou vodou prokletí. Ale jestliže ses dostala na scestí a byla svému muži nevěrná a poskvrnila se tím, že se s tebou stýkal někdo jiný kromě tvého muže... Ať s tebou Hospodin naloží uprostřed tvého lidu podle přísežné kletby! Hospodin ať způsobí, aby tvůj klín potratil a břicho ti nadulo. Ať tato voda prokletí vnikne do tvých útrob, aby ti břicho nadulo a tvůj klín potratil."
Milka odpověděla: ,,Amen, amen."
Kněz napsal kletbu na papír, ten roztrhal do vody s prachem a dal to vypít Milce. Potom si od ní vzal misku s moukou, přinesl to k oltáři, vzal hrst mouky a tu spálil. Pak dal opět napít Milce té vody.

Čas ukáže. Pokud se jí naduje břicho a nebude už moc mít děti, pak byla Benjaminovi skutečně nevěrná. Pokud bude moct mít děti (a bude je mít), tak byla věrná.


Co si o tomhle příběhu myslíte? Je podle skutečné události a nebo jsem si ho vymyslela? Odpověď se dozvíte na konci pořadu... 😂😜

3 komentáře:

  1. no a co když se jí naduje břicho s dítětem a to dítě nebude zrovna Benjamína? Aha? Na tohle nejvyšší nemyslel!? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že v tomhle případě má podle kletby potratit ;)

      Vymazat
    2. A nebo to je právě tou kletbou elegantně ošetřeno :-)

      Vymazat